Старобільський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану

   


 

Реєстрація народження дитини в пологовому будинку

     У Старобільському пологовому відділенні запровадили новий сервіс, який спрощує проведення державної реєстрації народження дитини та видачу свідоцтва про народження. Тепер свідоцтво про народження дитини можна отримати не лише у відділі ДРАЦС, а й у пологовому будинку.

     Працівники Старобільського районного  відділу державної реєстрації актів цивільного стану ГТУЮ у Луганській області приймають документи (паспорти батьків, свідоцтво про шлюб, медичне свідоцтво про народження дитини), необхідні для проведення державної реєстрації народження дитини, та видають свідоцтва про народження безпосередньо у медичному закладі.

    Після народження дитини, мама має право прийти у спеціально відведений для цього кабінет і написати заяву («Прошу видати мені свідоцтво про народження моєї дитини в пологовому будинку»). Вказує бажане ім’я та зазначає батьків. Це буде її право, а не обов’язок.

     Паралельно цю послугу все ще надають у відділі ДРАЦС у звичному порядку, в день звернення громадян до відділу.

ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, необхідних для реєстрації дитини:

1) У разі якщо батьки дитини перебувають у шлюбі та мають спільне прізвище – для реєстрації дитини достатньо звернутися одному з батьків, надавши паспортні документи (паспорти) обох батьків, медичне свідоцтво про народження дитини та оригінал свідоцтва про шлюб;

2) У разі якщо батьки перебувають у шлюбі, однак мають різні прізвища – при реєстрації дитини необхідно звернутися обом батькам, надавши вищезазначені документи, а також батькам необхідно написати спільну заяву про присвоєння прізвища дитині;

3) У разі якщо мати не перебуває у шлюбі – при реєстрації дитини необхідно звернутися безпосередньо матері дитини, надавши паспортний документ (паспорт) та медичне свідоцтво про народження дитини та написавши необхідну заяву;

4) Для іноземців додатково необхідно надавати нотаріально завірений переклад на українську мову паспортного документа (паспорту), свідоцтва про шлюб (у разі видачі його іншою державою) та інших документів, які видані іноземною державою.

   Проект запроваджено з березня 2016 року, так за  цей час станом на 08 вересня 2017 року у Старобільському пологовому відділені  працівниками відділу ДРАЦС  видане 108 свідоцтво про народження дитини.


 

Порядок роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги Старобільського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Луганській області

 


 

Старобільський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану повідомляє

 

     Старобільський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Луганській області повідомляє, що протягом першого півріччя 2017 року було зареєстровано 518 актових записів про народження, з яких: відділом — 453, сільськими радами району — 65. Серед новонароджених по району хлопчиків — 260, дівчаток — 258.
З усіх проведених реєстрацій народжень відділом 312 реєстрацій народження проведено на підставі рішень суду про встановлення фактів народження на тимчасово окупованій території України та 141 реєстрація на підставі медичних свідоцтв про народження, виданих пологовими будинками.
     Крім того, було зареєстровано 5 пар двійні. З них 2 двійні народилось в Старобільському районі, 3 двійні - на тимчасово окупованій території.
    Найпоширенішими іменами, які надавались дітям при державній реєстрації народження протягом першого півріччя 2017 року по м. Старобільськ та сільських радах району були: чоловічі — Микита (19 чол.), Артем (18 чол.), Данило (15 чол.); жіночі — Марія (16 чол.), Софія (15 чол.), Єва (14 чол.).
    Рідковживаними іменами, які надавались дітям при державній реєстрації народження протягом першого півріччя 2017 року по м. Старобільськ та сільських радах району були: чоловічі — Карім, Аміран, Емір, Еліф, Натан, Іраклій, Гамлет, Мілан, Даніель, Мар’ян; жіночі — Сабіна, Севгі, Аріадна, Пауліна, Еріка, Яніна, Емілія.
 


 


 

ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ ЗМІНИ ІМЕНІ ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ГРОМАДЯНИНА УКРАЇНИ

 

     Ім’я фізичної особи, яка є громадянином України, складається із прізвища, власного імені та по батькові, якщо інше не випливає із закону або звичаю національної меншини, до якої вона належить (стаття 28 Цивільного кодексу України).

     Фізична особа, яка досягла шістнадцяти років, має право на власний розсуд змінити своє прізвище та (або) власне ім’я (стаття 295 Цивільного кодексу України).

    Фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, має право змінити своє прізвище та (або) власне ім’я за згодою батьків або одного з них у разі, якщо другий з батьків помер, визнаний безвісно відсутнім, оголошений померлим, визнаний обмежено дієздатним, недієздатним, позбавлений батьківських прав щодо цієї дитини, а також якщо відомості про батька (матір) дитини виключено з актового запису про її народження або якщо відомості про чоловіка як батька дитини внесені до актового запису про її народження за заявою матері (стаття 295 Цивільного кодексу України). У разі якщо над фізичною особою, яка досягла чотирнадцяти років, встановлено піклування, зміна прізвища та (або) власного імені такої особи здійснюється за згодою піклувальника.

    Фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, має право на зміну по батькові у разі зміни її батьком свого власного імені або виключення відомостей про нього як батька дитини з актового запису про її народження, а також у разі її усиновлення, визнання усиновлення недійсним або його скасування відповідно до закону (стаття 295 Цивільного кодексу України).


 


 

Подача заяв до відділів ДРАЦС через веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану»

 

      З метою спрощення процедури отримання адміністративних послугу сфері державної реєстрації актів цивільного стану  та підвищення ефективності роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану, Міністерством юстиції запроваджено пілотний проект, який дає змогу фізичним особам подавати заяви до відділів державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет з використанням веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».

     Веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», адреса якого http://dracs.minjust.gov.ua, є офіційним сервісом щодо подачі заяв або звернень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та доступний усім користувачам мережі Інтернет.

     Відтепер, фізична особа може подати до відділу державної реєстрації актів цивільного стану наступні заяви: про державну реєстрацію шлюбу, про державну реєстрацію розірвання шлюбу, про державну реєстрацію зміни імені, про внесення змін до актового запису цивільного стану, їх поновлення та анулювання, про повторну видачу свідоцтв та витягів з державного реєстру актів цивільного стану громадян, або звернення щодо їх формування.

      Крім того, з використанням функціональних можливостей Веб-порталу користувач може здійснити попередній запис на відвідування відділу державної реєстрації актів цивільного стану із зазначенням зручних дати та часу з вказаних вище питань, а також з питань державної реєстрації народження, смерті.

      Вищенаведені заяви повинні містити електронний цифровий підпис фізичної особи або бути підписаним під час її особистого звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

      Також даним програмним забезпеченням передбачена можливість здійснювати сплату державного мита за послуги у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, плату за послугу щодо видачі витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, а також оплату платних послуг, які надаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану.

      У Луганській області до пілотного проекту залучено три відділи державної реєстрації актів цивільного стану, а саме:

-  Лисичанський міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Луганській області;

-  Сєвєродонецький міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Луганській області;

 -  Старобільський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Луганській області.

 


 

Юстиція вже працює онлайн

 

     Сервіси, які раніше українці отримували через випробовування чергами, тепер доступні в електронному режимі. Нещодавно в Міністерстві юстиції презентували онлайн-будинок юстиції, який функціонує за адресою: online.minjust.gov.ua. Тож тепер отримати необхідний документ можна, не виходячи з квартири.

     Віртуальний будинок юстиції — це ще одна новація міністерства. Цей онлайн-сервіс поширився на всю територію України.

     В онлайн-будинку юстиції кожен, у кого є комп’ютер та доступ до інтернету, може отримати таку послугу, як повторна видача документів. Скажімо, свідоцтво про народження чи шлюб (або розірвання його) тощо. А також витяги із документів про народження, зміну імені, смерть, розірвання шлюбу, усиновлення, встановлення батьківства.

 

 


 

ОН-ЛАЙН БУДИНОК ЮСТИЦІЇ

 

     Даний сайт забезпечує отримання послуг без контакту з представниками влади.

     Тут ви отримаєте необхідні сервіси в електронному режимі.

     За допомогою цього сайту ви можете :

     Отримати повторні документи про державну реєстрацію актів цивільного стану: свідоцтва про народження, шлюб, розірвання шлюбу, смерть, зміну імені, а також відповідні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
Здійснити державну реєстрацію громадської організації, зі статусом юридичної особи.

     Запроваджено в онлайн-режимі ті послуги, надання яких викликає на даному етапі найбільші черги, створює бюрократію і сприяє виникненню зловживань.

     Он-лайн будинок юстиції - це повністю прозора автоматизована система.

 


 

Державна реєстрація шлюбу в Україні іноземців та осіб без громадянства

  •  

       В ході реалізації розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 502-р «Про запровадження реалізації пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу», з урахуванням внесених змін до законодавства при зверненнях громадян до відділів державної реєстрації актів цивільного стану з питання державної реєстрації шлюбу з 2004 року запроваджено принцип екстериторіальності.

 

       В ході реалізації розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 502-р «Про запровадження реалізації пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу», з урахуванням внесених змін до законодавства при зверненнях громадян до відділів державної реєстрації актів цивільного стану з питання державної реєстрації шлюбу з 2004 року запроваджено принцип екстериторіальності. Водночас нормами Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 18.10.2000 за № 719/4940 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 24.12.2010 № 3307/5), визначено, що іноземці та особи без громадянства для державної реєстрації шлюбу в Україні повинні пред’явити паспортний документ або документ, що посвідчує особу без громадянства заявника, та посвідку на постійне чи тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України. Орган державної реєстрації актів цивільного стану здійснює перевірку законності перебування іноземця або особи без громадянства на території України шляхом направлення в день подання заяви про державну реєстрацію шлюбу запиту до територіального органу Державної міграційної служби України у разі відсутності у іноземця чи особи без громадянства посвідки на постійне чи тимчасове проживання; відсутності на останній вільній сторінці паспортного документа іноземця, документа, що посвідчує особу без громадянства, або у вкладному талоні відмітки про отримання посвідки, скріпленої печаткою, якщо посвідка на постійне або тимчасове проживання іноземця чи особи без громадянства видана територіальними органами чи підрозділами Державної міграційної служби України в Автономній Республіці Крим з 20.02.2014 або на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської областей з 01.03.2014; пред’явлення посвідки на постійне або тимчасове проживання іноземця чи особи без громадянства, яка підлягає обміну відповідно до Порядку оформлення, виготовлення і видачі посвідки на постійне проживання та посвідки на тимчасове проживання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2012 № 251. Крім того, оскільки наразі відсутня вимога щодо надання іноземцями та особами без громадянства довідки про сімейний стан при державній реєстрації шлюбу, а також вимога щодо проставлення в паспортах громадян України відміток про державну реєстрацію шлюбу або про розірвання шлюбу, є необхідним здійснення відповідної перевірки за відомостями Державного реєстру актів цивільного стану громадян перед проведенням відповідної державної реєстрації. Неухильне дотримання відділами державної реєстрації актів цивільного стану вищенаведених вимог законодавства є обов’язковим при державній реєстрації шлюбу, у тому числі у рамках пілотного проекту «Шлюб за добу», та забезпечуватиме належну реалізацію законних прав та інтересів громадян у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.


До уваги громадян.

Відкрита Громадська приймальня при Старобільському районному відділі державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіальногго управлінні юстиції у Луганській області, яка діє відповідно до наказу головного територіального управління юстиції та надає такі види правової допомоги: 

- надання правової інформації;

- надання консультацій і роз'яснень з правових питань;

- допомога в складанні документів правового характеру (крім документів процесуального характеру);

- надання правової інформації;

- надання допомоги  в  забезпеченні  доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.

Старобільський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану  ГТУЮ  у Луганській області області знаходиться за адресою: вул. Центральна, 52, м. Старобільськ,  тел. (06461)2-10-42.

Прийом громадян здійснюється за наступним графіком роботи: середа, п’ятниця з 10.00.до 16.00.