Прес-центр13 грудня 2022, 19:12

До уваги одержувачів пільг та житлових субсидій

З 1 грудня 2022 року функції з призначення та виплати житлових субсидій та пільг передані до органів Пенсійного фонду України, про що Кабінетом Міністрів України у вересні місяці цього року було внесено відповідні зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій та Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі.  

На заміну органів соціального захисту населення, документи почали приймати сервісні центри Пенсійного фонду України. Документи можна подати:

- особисто або поштою до сервісних центрів Пенсійного фонду України (адреси сервісних центрів можна дізнатися тут https://www.pfu.gov.ua/2152993-servisni-tsentry-gu-pfu/);

- особисто до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади;

- до ЦНАПів територіальних громад;

- через портал «Дія»;

- через веб-портал https://portal.pfu.gov.ua/ або мобільний додаток Пенсійного фонду України.

При цьому заяву можна буде подати незалежно від місця реєстрації.

Важливо, що звернутися за призначенням субсидії можна протягом усього опалювального сезону. Проте для отримання допомоги за весь сезон звернутись потрібно заздалегідь, до його початку чи протягом двох місяців після.

Умови за яких призначаються житлові субсидії залишаються без змін.

- для осіб працездатного віку сплата ЄСВ в органах ПФУ або офіційне підтвердження незайнятості (догляд за дитиною, наявність інвалідності або тривалого захворювання, надання соціальних послуг, перебування на обліку в центрі зайнятості в пошуках роботи)

-відсутність заборгованості з оплати комунальних послуг або сума заборгованості не перевищує 680 грн.

Заяву та декларацію на субсидію можна роздрукувати тут https://www.msp.gov.ua/news/16214.html, а також дізнатися про правильність їх оформлення. 

Житлова субсидія не може призначатися одночасно за зареєстрованим місцем проживання особи та за місцем її фактичного проживання.

Під час призначення житлових субсидій та розрахунку розміру пільг Пенсійним фондом України буде здійснюватися інформаційний обмін з постачальниками комунальних послуг про:

- забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами;

- розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги і платежів за такі послуги;

- розмір внесків/платежів об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком та комунальні послуги в такому будинку.

- суму простроченої понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг.

Не надання такої інформації постачальниками в електронному вигляді унеможливить розрахунок розміру житлової субсидії та визначення розміру пільг.

Цей інформаційний обмін можливий через кабінет надавача послуг на веб-порталі Пенсійного фонду (https://portal.pfu.gov.ua). Для забезпечення вищезазначеного доступу всім надавачам житлово-комунальних послуг необхідно терміново визначити відповідальних осіб від організації чи підприємства та надати їх кваліфіковані сертифікати електронного цифрового підпису разом із супровідним листом до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області.

Листи та сертифікати необхідно надсилати на електронну адресу gu.lg@pfu.gov.ua. Консультації у разі потребі можна отримати за телефоном 068-300-40-86.

Більше детальніше про механізм призначення житлових субсидій можна дізнатися тут: https://www.pfu.gov.ua/2154956-vidsogodni-povnovazhennya-pryjmaty-zverne....

З 1 грудня 2022 р. до сервісних центрів Пенсійного фонду України (або організацій перелічених вище) особами, у яких виникло право на пільги для включення до Єдиного державного Реєстру пільговиків інформації надаються документи:

копії документів, що підтверджують право пільговика на пільги (з пред’явленням оригіналів зазначених документів), копію документа, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або копію паспорта громадянина України з відміткою про відмову від картки платника податків за релігійними переконаннями, а також надає унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) та будь-який офіційний документ, що підтверджує фактичне місце проживання (за потреби).

Документами, що підтверджують фактичне місце проживання пільговика, є довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та інший офіційний документ, що підтверджує фактичне місце проживання пільговика, а в разі їх відсутності - акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства за фактичним місцем проживання особи за формою, затвердженою Мінсоцполітики, який складається посадовою особою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади.

 Постанову можна переглянути тут https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/117-2003-%D0%BF#Text. Механізм розрахунку пільг в грошовій формі можна переглянути тут: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/373-2019-%D0%BF#Text.