Прес-центр4 липня 2017, 10:07

Про порушення суб’єктами господарювання прав споживачів при реалізації продукції на замовлення

    На адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області (далі - Головне управління) надходять чисельні звернення громадян на порушення суб’єктами господарювання прав споживачів при реалізації продукції на замовлення, поза торговельними або офісними приміщеннями та на відстані, частіше за все по інтернету.

     Основною проблемою у  розгляданні та вирішенні вказаних скарг є той факт, що суб’єкти господарської діяльності не оформлюють належним чином відповідні правовідносини зі споживачами, самі ж споживачі не вимагають документ, що засвідчує факт придбання покупки або надання послуги (чек, договір, квитанцію або інше), який надає підставу пред’являти претензії суб’єкту господарської діяльності у разі встановлення порушення їх прав.

      Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» та Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, затверджених наказом Міністерства економіки України від 19 квітня 2007 року № 103 (далі - Правила) такий документ повинен містити наступну інформацію:

  • найменування та місцезнаходження продавця (виконавця);
  • дату укладання договору;
  • найменування продукції;
  • ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;
  • строк виконання робіт (надання послуг);
  • інші істотні умови договору, поставки або виконання договору;
  • права та обов’язки сторін договору;
  • порядок прийняття претензії;
  • основні характеристики товару;
  • гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом товару;
  • період прийняття пропозицій;
  • порядок розірвання договору.

       Шановні споживачі, при придбанні продукції на замовлення, поза торговельними або офісними приміщеннями та на відстані, обов’язково вимагайте у продавця документ (чек, договір, квитанцію або інше) в якому буде зазначена вищеперерахована інформація.