Прес-центр30 грудня 2021, 11:12

Обрано остаточний варіант будівництва залізничної лінії

29 грудня 2021 року відбулось засідання робочої групи з питань будівництва залізничної лінії, яка з’єднає ділянку Лантратівка – Кіндрашівська-Нова із залізничною мережею України, до складу якої входить перший заступник голови Старобільської районної державної адміністрації Володимир Череватий (розпорядження щодо створення робочої групи доступне за посиланням:  http://loga.gov.ua/oda/documents/official/pro_stvorennya_robochoyi_grupi...

Нагадуємо, що за результатами попередніх засідань було визначено, що найбільш актуальними варіантами будівництва залізничної лінії є маршрути Рубіжне – Старобільськ або Сватове – Старобільськ.

В свою чергу, Старобільська райдержадміністрація неодноразово зазначала, що економічно доцільнішим є маршрут за напрямком Сватове-Старобільськ. При будівництві цього напрямку, в порівнянні із напрямком Рубіжне-Старобільськ буде використано більше матеріальних та фінансових витрат, але вони покриваються економічно, внаслідок коротшого з’єднання сходу України із центральною частиною України та здешевлює вантажоперевезення. Для того, щоб потрапити до Харкова чи Києва, цей шлях набагато коротший, чим прямувати зі Старобільська до Рубіжного, потім до пункту примикання декількох залізничних ліній – залізничного вузла Сватове.

Однак в попередніх напрацюваннях не було враховано вимогу агенства США з міжнародного розвитку USAID, які фінансують будівництво залізничної лінії, щодо обов’язкової електрифікації всього маршруту.

Визначено, що маршрут Сватове – Старобільськ насичений  перепадами висот, необхідністю будівництва низки штучних споруд, у тому числі естакади довжиною більше 2 км з висотою опор до 20 м. Майже весь маршрут пролягає по приватизованим землям сільськогосподарського призначення. Орієнтовна вартість будівництва – 8,13 млрд гривень (без електрифікації) та 11,5 млрд гривень (з електрифікацією).

У свою чергу, напрямок Рубіжне – Старобільськ має більш рівний рельєф місцевості без значних висотних перепадів. Третина траси пролягає по державним землям. Орієнтовна вартість – 4,6 млрд гривень (без електрифікації) та 8,3 млрд гривень (з електрифікацією).

Таким чином, за результатом засідання, визначено що, остаточним для виконання другого етапу розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва залізничної лінії, членами робочої групи, обрано напрямок Рубіжне – Старобільськ.

Наразі проєктною організацією «Хардіпротранс» (Харків) буде проведена робота щодо інженерного вишукування, розробиться креслення та кошторис для одного обраного варіанту, який є найкращим для розвитку економіки Луганської області.