Про актуальні напрямки роботи Старобільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області за І півріччя 2020 року

Відповідно до основних пріоритетів діяльності Пенсійного фонду України та на виконання плану роботи Старобільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області за звітний період забезпечено стабільне фінансування та своєчасна виплата пенсій, вжито заходи щодо покращення якості обслуговування громадян, впроваджено ефективні технології адміністрування та підвищено прозорість пенсійної системи.

Загалом середньомісячна потреба на фінансування пенсій 28 182 отримувачів по Старобільському району, складає 115 936,2 тис грн, що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше на 17249,9 тис грн       (станом на 01.07.2020 року – 119165,9 тис грн).

Протягом звітного періоду до бюджету управління фактично надійшло 2060,5 тис грн. Надходження по управлінню зменшились в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року на 970,0 тис грн (І півріччя 2019 року – 3030,50 тис грн).

Зниження сум надходжень на рахунки управління відбулося у зв’язку з оновленим механізмом зарахування сум повернень переплат пенсій за минулі періоди та відсотки банків за користування тимчасово вільними коштами, а саме протягом року зарахування відповідних надходжень здійснюється на рахунки Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області.

Загальний борг по сплаті страхових внесків станом на 01.07.2020 року  мають 9 суб’єктів господарювання на загальну суму  688,1 грн, який зменшився в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року на 1,6 тис грн (станом на 01.07.2019 –  689,7 тис грн)

 

В структурі боргу  заборгованість 2 підприємств - банкрутів, які перебувають у стадії ліквідації  та складає 73,6 % від загальної суми боргу, а саме 506,6 тис грн.   

26,0 % ( або 179,1 тис грн) – безнадійний борг 5 боржників, які не мають активів для погашення.

Економічно-активні борги мають 2 платника на суму 2,4 тис грн,  або 0,4 % від загальної суми заборгованості.

Вся сума боргу  охоплена заходами  стягнення.

На виконанні в органах Державної виконавчої служби знаходиться 116 документи на загальну суму 764,2 тис грн. Від заходів примусового стягнення надійшло в рахунок погашення заборгованості 7,7 тис грн.

       

Протягом  6 місяців 2020 року  юридичною службою управління  підготовлено та направлено 8 позовних заяви до Луганського окружного адміністративного суду з питань  стягнення  заборгованості, по відшкодуванню фактичних витрат на  виплату пільгових пенсій на суму 15934,4 тис грн.

З початку року до управління надійшло 94 позовні заяви з питань пенсійного забезпечення, а саме:

- 4 – призначення та виплата пенсій прокурорам;

- 2 – призначення (перерахунок) та виплата пенсій державним службовцям;

- 15 – призначення пільгових пенсій;

- 73 – поновлення пенсійних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Позовні заяви, в яких управління виступає відповідачем опрацьовані шляхом надання до суду відзивів (оскаржень) та витребуваних документів.

Станом на 01.07.2020 року на обліку в управлінні по Старобільському району перебуває 28 336 пенсіонери, у т.ч. внутрішньо переміщених осіб – 15279, або 53,9%.

Продовжують працювати  після призначення  пенсії  4504 осіб, або  15,9 % від загальної кількості  отримувачів пенсійних виплат.

З початку року призначено 295 нових пенсій, що на 30 призначень менше ніж за аналогічний період 2019 року (станом на 01.07.2019 – 325), проведено 451 індивідуальних та 16 масових автоматичних перерахунків пенсій, надбавок та підвищень до них.   

Середній розмір пенсійної виплати по Старобільському району станом на 1 липня 2020 року становить  4132,50 грн, що в порівнянні з відповідним періодом 2019 року більше на 565,40 грн. (01.07.2019 року – 3567,10 грн). Збільшення відбулося за рахунок проведених перерахунків протягом І півріччя 2020 року. Із загального числа пенсіонерів одержують пенсію: 

         -  нижче прожиткового мінімуму (960,50 грн) – 120 пенсіонерів, або 0,4 % від загальної кількості пенсіонерів;

         -   у розмірі прожиткового  мінімуму (1638,0 грн) – 2387 пенсіонерів  (8,4 %);

        -  вище прожиткового мінімуму (3951,80 грн) – 25847  пенсіонерів (91,2%).

     

Управління постійно  працює  над підвищенням  якості прийому  громадян та впроваджує нові форми обслуговування з метою наближення надання пенсійних послуг до місць мешкання безпосередньо, а саме створено віддалені робочі місця та агентські пункти обслуговування громадян. На сьогодні прийом ведеться в Шульгінській сільській раді, Чмирівській ОТГ та Центрі надання адміністративних послуг виконавчого комітету Старобільської міської ради, якими з моменту відкриття прийнято 2239 осіб.

  В  управлінні працюють телефони «гарячої» лінії, на  які  протягом  звітного періоду  звернулися  та одержали  консультації  1573 громадянина. Відділом обслуговування громадян протягом І півріччя 2020 року прийнято 5334 особи. Також з недавнього часу в управлінні впроваджено прийом громадян за допомогою Skype – зв’язку для надання консультацій з пенсійних питань дистанційно, так за період використання а саме протягом січня – червня 2020 року  за допомогою такого сервісу до управління звернулося 18 осіб.

Загалом протягом І півріччя 2020 року до Старобільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області надійшло 159 письмових звернень, що менше  у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 60% (за І півріччя 2019 року – 402). Збільшення кількості звернень громадян обумовлено невиплатою заборгованості по виплаті пенсій внутрішньопереміщеним особам.   

Звернення розглянуті та вирішені по суті поставлених питань в установлені законодавством строки. Всім заявникам надано роз’яснення відповідно до норм чинного законодавства.

Робота управління спрямована також на максимальне спрощення процедур отримання послуг. Можливим це є завдяки сучасним електронним сервісам Пенсійного фонду України, якими можуть користуватися і пенсіонери, і застраховані особи, і страхувальники.

Так, Фондом запроваджено нові сервіси електронних послуг Пенсійного фонду України, якими можна скористуватись, зареєструвавшись на веб – порталі Пенсійного фонду України. Станом на 01.07.2020 року таких користувачів  зареєстровано 9408, а саме:

- сервіс із надання електронних документів із підтвердженням QR – кодом в електронному кабінеті користувача на веб – порталі Пенсійного фонду;

- функціонує підсистема формування електронних посвідчень, які  одночасно є платіжною карткою та пенсійним посвідченням, за оформленням таких посвідчень протягом І півріччя 2020 року звернулося 146 громадян;

- новітній сервіс веб – порталу електронних послуг – призначення пенсії «в одне відвідування» - створений для спрощення взаємодії громадян із органами Пенсійного фонду, який передбачає надання документів для призначення пенсії в електронному вигляді.

Також запроваджено послугу смс – інформування, за допомогою якої Пенсійний фонд повідомляє застраховану особу щомісячно про сплату єдиного соціального внеску та зарахування страхового стажу, а пенсіонера – про всі зміни, що відбуваються у пенсійній справі, заяв, з моменту запровадження, подано до управління, на отримання такої послуги – 2016.

Розроблено та впроваджено мобільний додаток, який встановивши у своєму смартфоні, можна дізнатись заробіток, страховий стаж та інше.

Одним із  напрямків  роботи  управління є необхідність довести до кожного громадянина  в простій і зрозумілій  формі  інформацію  про сучасне пенсійне забезпечення. З цією метою управління працює у 20 інформаційних напрямках.    Не оминається й можливість інформування громадян  через ЗМІ та сучасні комунікаційні мережі, так,  спеціалістами управління за звітний період підготовлено та оприлюднено 164 інформаційно – роз’яснювальних  матеріали.

За 6 місяців поточного року здійснено 7 відвідувань на дому осіб  з обмеженими  фізичними можливостями, інвалідів по зору  та осіб, яким виповнилося 80 і більше років та 13 виїзних прийомів до селищних рад району, проведено 11 зустрічей з трудовими колективами, проведено 4 зустрічі з учнівською молоддю, організовано 12 засідань «круглого» столу. За такою формою спілкування протягом І півріччя 2020 року спеціалісти управління надали інформацію, кваліфіковані поради 531 громадянину. З метою привернення уваги громадян до проблем нелегальної зайнятості, виплати заробітної плати «у конвертах» проведено 12 флешмобів на тему «Легальна зарплата – гідна пенсія», «Популяризація веб – порталу Пенсійного фонду України», під час таких заходів розповсюджено 867 буклетів відповідної тематики.

Управління постійно працює у напрямку підвищення рівня обслуговування громадян та прозорості функціонування системи пенсійного забезпечення.