Про актуальні напрямки роботи Старобільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області за 12 місяців 2019 року

Відповідно до основних пріоритетів діяльності Пенсійного фонду України та на виконання плану роботи Старобільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області за звітний період забезпечено стабільне фінансування та своєчасна виплата пенсій, вжито заходи щодо покращення якості обслуговування громадян, впроваджено ефективні технології адміністрування та підвищено прозорість пенсійної системи.

Загалом середньомісячна потреба на фінансування пенсій 28 461 отримувачів по Старобільському району, складає 107 618,5 тис грн, що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше на 21,5 млн грн       (станом на 01.01.2019 року – 86 094,6 тис грн).

Протягом звітного періоду до бюджету об’єднаного управління фактично надійшло  328,3 тис грн. Надходження по управлінню зменшились в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року на 320,0 тис грн (12 місяців 2018 року – 648,3 тис грн).

Зниження сум надходжень на рахунки управління відбулося у зв’язку з оновленим механізмом зарахування сум повернень переплат пенсій за минулі періоди та відсотки банків за користування тимчасово вільними коштами, а саме протягом року зарахування відповідних надходжень здійснюється на рахунки головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області.

Загальний борг по сплаті страхових внесків станом на 01.01.2020 року  мають 9 суб’єктів господарювання на загальну суму  688,1 грн, яка зменшилась в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року на 1,6 тис грн (станом на 01.01.2019 –  689,7 тис грн)

   В структурі боргу  заборгованість 2 підприємств - банкрутів, які перебувають у стадії ліквідації  та складає 73,6 % від загальної суми боргу, а саме 506,6 тис грн.

 

   26,0 % ( або 179,1 тис грн) – безнадійний борг 5 боржників, які не мають активів для погашення.

Економічно-активні борги мають 2 платника на суму 2,4 тис грн,  або 0,4 % від загальної суми заборгованості.

Вся сума боргу  охоплена заходами  стягнення.

На виконанні в органах Державної виконавчої служби знаходиться 124 документи на загальну суму 789,3 тис грн. Від заходів примусового стягнення надійшло в рахунок погашення заборгованості 25,2 тис грн.

       

Протягом  12 місяців 2019 року  юридичною службою управління  підготовлено та направлено 13 позовних заяв до Луганського окружного адміністративного суду з питань  стягнення  заборгованості, у т.ч. 13 по відшкодуванню фактичних витрат на  виплату пільгових пенсій на суму 5 225,2 тис грн.

З початку року до управління надійшло 466 позовних заяв з питань пенсійного забезпечення, а саме:

- 2 – призначення та виплата пенсій прокурорам;

- 5 – призначення (перерахунок) та виплата пенсій державним службовцям;

- 31 – призначення пільгових пенсій;

- 1 – призначення (перерахунок) щомісячного довічного грошового

утримання суддям у відставці;

- 410 – поновлення пенсійних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Позовні заяви, в яких управління виступає відповідачем опрацьовані шляхом надання до суду відзивів (оскаржень) та витребуваних документів.

 

Станом на 01.01.2020 року на обліку в управлінні по Старобільському району перебуває 28 474 пенсіонерів, у т.ч. внутрішньо переміщених осіб – 15116.

Продовжують працювати  після призначення  пенсії 4508 осіб, або  15,8 % від загальної кількості  отримувачів пенсійних виплат.

З початку року призначено 588 нових пенсії, що на 140 призначень більше ніж за аналогічний період 2018 року (станом на 01.01.2019 – 448), проведено 374 індивідуальних та 5 масових автоматичних перерахунків пенсій, надбавок та підвищень до них.   

Середній розмір пенсійної виплати по Старобільському району станом на 1 січня 2020 року становить  3730,39 грн, що в порівнянні з відповідним періодом 2018 року більше на 655,8 грн. (01.01.2019 року – 3032,01 грн). Збільшення відбулося за рахунок проведених перерахунків протягом 2019 року. Із загального числа пенсіонерів одержують пенсію: 

         -  нижче прожиткового мінімуму – 127 пенсіонерів, або 0,4 % від загальної кількості пенсіонерів;

         -   у розмірі прожиткового  мінімуму – 2510 пенсіонери  (8,5 %);

         -   вище прожиткового мінімуму – 25837  пенсіонерів (91,1%).

     

Управління постійно  працює  над підвищенням  якості прийому  громадян та впроваджує нові форми обслуговування з метою наближення надання пенсійних послуг до місць мешкання безпосередньо, а саме створено віддалені робочі місця та агентські пункти обслуговування громадян. На сьогодні прийом ведеться в Шульгінській сільській раді, Чмирівській ОТГ та Центрі надання адміністративних послуг Старобільської РДА, якими з моменту відкриття прийнято 1049 осіб.

Загалом протягом 12 місяців 2019 року до Старобільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області надійшло 631 письмове звернення, що  більше  у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 37% (за 12 місяців 2018 року – 287). Збільшення кількості звернень громадян обумовлено невиплатою заборгованості по виплаті пенсій внутрішньопереміщеним особам.    

Звернення розглянуті та вирішені по суті поставлених питань в установлені законодавством строки. Із загальної кількості звернень було вирішено питання  по 617 зверненням, що складає 98%. 14 звернень знаходяться на виконанні, термін виконання не перевищує 15 днів.

Всім заявникам надано роз’яснення відповідно до норм чинного законодавства.

Робота управління спрямована також на максимальне спрощення процедур отримання послуг. Можливим це є завдяки сучасним електронним сервісам Пенсійного фонду України, якими можуть користуватися і пенсіонери, і застраховані особи, і страхувальники.

Так, Фондом запроваджено нові сервіси електронних послуг Пенсійного фонду України, якими можна скористуватись, зареєструвавшись на веб – порталі Пенсійного фонду України. Станом на 01.01.2020 року таких користувачів  зареєстровано 8321, а саме:

- сервіс із надання електронних документів із підтвердженням QR – кодом в електронному кабінеті користувача на веб – порталі Пенсійного фонду;

- функціонує підсистема формування електронних посвідчень, які  одночасно є платіжною карткою та пенсійним посвідченням, за оформленням таких посвідчень протягом 12 місяців 2019 року звернулося 403 громадянина;

- новітній сервіс веб – порталу електронних послуг – призначення пенсії «в одне відвідування» - створений для спрощення взаємодії громадян із органами Пенсійного фонду, який передбачає надання документів для призначення пенсії в електронному вигляді.

Також запроваджено послугу смс – інформування, за допомогою якої Пенсійний фонд повідомляє застраховану особу щомісячно про сплату єдиного соціального внеску та зарахування страхового стажу, а пенсіонера – про всі зміни, що відбуваються у пенсійній справі, заяв подано до управління, на отримання такої послуги – 891.

Розроблено та впроваджено мобільний додаток, який встановивши у своєму смартфоні, можна дізнатись заробіток, страховий стаж та інше.

Одним із  напрямків  роботи  управління є необхідність довести до кожного громадянина  в простій і зрозумілій  формі  інформацію  про сучасне пенсійне забезпечення. З цією метою управління працює у 20 інформаційних напрямках.    Не оминається й можливість інформування громадян  через ЗМІ та сучасні комунікаційні мережі, так,  спеціалістами управління за звітний період підготовлено та оприлюднено 208 інформаційно – роз’яснювальних  матеріали.

За 12 місяців поточного року здійснено 63 відвідування на дому осіб  з обмеженими  фізичними можливостями, інвалідів по зору  та осіб, яким виповнилося 80 і більше років та 23 виїзних прийоми до селищних рад району, проведено 22 зустрічі з трудовими колективами, проведено 7 зустрічей з учнівською молоддю, організовано 11 засідань «круглого» столу. За такою формою спілкування протягом 2019 року спеціалісти управління надали інформацію, кваліфіковані поради 674 громадянам. З метою привернення уваги громадян до проблем нелегальної зайнятості, виплати заробітної плати «у конвертах» проведено 16 флешмобів на тему «Легальна зарплата – гідна пенсія», «Популяризація веб – порталу Пенсійного фонду України», під час таких заходів розповсюджено 1804 буклети відповідної тематики.

  На виконання заходів щодо реалізації органами Пенсійного фонду України в Луганській області Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року з метою організації ефективного прийому та обслуговування громадян, управлінням було утворено та здійснюється прийом громадян Шульгінській сільській раді, Чмирівській ОТГ та Центрі надання адміністративних послуг Старобільської РДА, якими з моменту відкриття прийнято 1720 осіб.

В  управлінні працюють телефони «гарячої» лінії, на  які  протягом  звітного періоду  звернулися  та одержали  консультації 3668 громадян. Відділом обслуговування громадян протягом 12 місяців 2019 року прийнято 15 959 осіб. Також з недавнього часу в управлінні впроваджено прийом громадян за допомогою Skype – зв’язку для надання консультацій з пенсійних питань дистанційно, так за період використання а саме протягом листопада – грудня 2019 року  за допомогою такого сервісу до управління звернулося 9 осіб.

 

Управління постійно працює у напрямку підвищення рівня обслуговування громадян та прозорості функціонування системи пенсійного забезпечення.