Державна реєстрація статутів територіальних громад

Державна реєстрація статутів територіальних громад

 

            Державна політика України у сфері місцевого самоврядування спирається на інтереси жителів територіальних громад і передбачає децентралізацію влади – тобто передачу від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування значної частини повноважень, ресурсів та відповідальності. В основу цієї політики закладено положення Європейської хартії місцевого самоврядування та найкращі світові стандарти суспільних відносин у цій сфері.

            З метою врахування історичних, національно-культурних, соціально-економічних та інших особливостей здійснення місцевого самоврядування представницький орган місцевого самоврядування на основі Конституції України та в межах законодавства може прийняти статут відповідної територіальної громади.

            Державна реєстрація статутів територіальних громад та статутів об’єднаних територіальних громад Луганської області здійснюється Головним територіальним управлінням юстиції у Луганській області.

            Умови та порядок  державної  реєстрації статутів територіальних громад сіл, селищ, міст визначається Положенням про державну реєстрацію статутів територіальних громад, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1150 "Про затвердження Положення про державну реєстрацію статутів територіальних громад" (із змінами) (далі – Положення).

            Згідно з пунктом 1-1. Положення прийняття та видача документів здійснюється через центри надання адміністративних послуг Луганської області.

            Для державної реєстрації, разом із заявою встановленого Положенням зразка, подаються:

            статут територіальної громади села, селища, міста у двох примірниках;

            рішення  представницького органу місцевого самоврядування про затвердження статуту;

            протокол пленарного засідання представницького органу місцевого самоврядування, на якому прийнято рішення про реєстрацію статуту.

            Документи, що  подаються  для реєстрації статуту,  мають бути оформлені відповідно до вимог законодавства та Положення.

            Заява про державну реєстрацію статуту розглядається в місячний термін.

            За  результатами  розгляду  заяви  приймається рішення про державну реєстрацію статуту або відмову в його реєстрації.